Totul despre emiterea certificatului de stare de urgență pentru persoanele juridice
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de afaceri acorda, la cerere, solicitantilor, operatori economici, a coaror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-COV-2, certificate de situatie de urgenta ( CSU)
Certificatele de situatie de urgenta sunt emise in doua forme:
TIP 1 ( ALBASTRU) – eliberat pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere ( ANEXA 3), din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile competente, in perioada starii de urgenta decretate; operatorii economici la care activitatea a fost închisă total sau parțial prin decizia autorităților competente;
TIP 2 ( GALBEN) – pentru solictantii care cer acordarea caestuia in baza declaratiei pe proprie raspundere ( ANEXA 3), din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-feberuarie 2020.
Certificatele se utilizeaza in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin ori in relatiile comerciale.
Fiecare solicitant poate obtine un singur certificat.
Cererea pentru eliberarea CSU se depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei: http://prevenire.gov.ro/
Solicitantul incarca in platforma urmatoarele:
- Datele de identificare;
- Declaratia pe propria raspundere ( reprezentantul legal poate semna si olograf);
Modelul declaratiei pe propria raspundere se descarca de pe platforma: http://prevenire.gov.ro/
Certificatele de stare de urgenta se elibereaza doar pe perioada starii de urgenta.
Anexe